جزئیات حمله به زندان ابوغریب/بازداشت تعدادی از فراریان

جزئیات حمله به زندان ابوغریب/بازداشت تعدادی از فراریان

در پی حمله افراد مسلح به زندان ابو غریب در بغداد ،صدها زندانی خطرناک از این زندان گریختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیمه شب دوشنبه چند خودروی بمب گذاری شده به دروازه زندان ابوغریب برخورد کرده و بعد از انفجار مردان مسلح به سوی محافظین این زندان آتش گشودند و امکان فرار زندانیان را از این مکان که امنیتی ترین زندان عراق محسوب می شود فراهم کردند.

به نوشته رویترز، در میان افرادی که از این زندان گریخته اند نام فرماندهان ارشد القاعد در عراق دیده می شود.

در جریان این حمله 10 پلیس و چهار نفر از مهاجمین کشته شده اند. درگیری در این زندان تا زمانی که بالگردهای ارتش عراق به کمک نیروهای امنیتی حاضر در زندان ابوغریب آمدند ادامه داشت.

"حکیم الزمیلی" از نمایندگان مجلس عراق که در کمیته دفاعی آن حضور دارد در این رابطه گفت : تعداد زندانیانی که از ابوغریب گریخته اند به 500 نفر می رسد که اغلب آن ها افرادی خطرناک و از اعضای القاعده بوده اند که حکم مرگ در مورد آن ها صادر شده بود. نیروهای امنیتی موفق به بازداشت تعدادی از این افراد شده اند اما تعداد زیادی از افرادی که از زندان گریخته اند همچنان فراری هستند.

یکی از نیروهای امنیتی حاضر در ابوغریب نیز گفت : کاملا مشخص ات که یک حمله  تروریستی از سوی القاعده برای آزاد کردن اعضای این شبکه از زندان انجام شده است.

برهمین اساس حمله مشابهی نیز به زندان "تاجی" که در 20 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد انجام شده بود که نیروهای امنیتی اجازه فرار زندانیان را نداده اند.

کد خبر 2102531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha